Blogger Backgrounds

06 November 2012

Saya Ada Dia!


Ku Mulakan Hari ini dengan Senyuman Buat Hati dan Kebahagiaan untuk kehidupan esok...Moga hari2 mendatang ku bisa lebih tenang dan amat tenang..!

Apa khabar kalian! Permulaan kata, izinkan aku mengakui bahawa aku ini seorang yang banyak kekurangannya..rentetatan itu, aku gagal dlm menghadapi ujian & dugaan dari Dia..


Sungguh! telah allah Pujukku sebelum die mengujiku...ditulisnya dlm lembaran Quran bahwa...umat manusia yang teguh & yakin cinta kepadanya maka tiadalah kekecewaan & kesedihan...Lumrah hidup sbg manusia..seringkali alpa..dan itulah kekurangan yang sering dijadikan punca..namun, selagimana masih bernafas..masih ade masa untuk mengubahnya...

Tidakku nafikan..kadangkala, salahfaham & pergaduhan..waimma persengakataan sekalipun..itu tanda allah sedang menegur kita...dia uji dengan kebahagiaan....mungkin setahun..dua tahun...gaduh2 kecil...tapi apabila tsunami atau mungkin taufan sandy melanda..barulah yang ego tersedar akan wujudnya ujian dalam kebahagiaan..

Allah wujudkan persengkataan antara sebabnya :

- ALLAH melihat kita kurang bersyukur diatas kurniaan kebahagiaan itu..mungkin, kita lupa ttg Dia..mungkin kita kurang menjaga aurat..mungkin kita telah melakukan DOSA BESAR..maka, anggaplah persengkataan itu sbg kifarah dosa2 kita..

- Selain itu, wujudnya sengketa itu agar kita sedar bahawa manusia itu tiada yg sempurna..yg sempurna hanya la allah...cinta manusia itu bila2 ms shj didustai..krn yg pasti antara dua mnusia psti wujud antara keduanya iaitu ALLAH!

- Antara lainnya, sengketa itu bisa menjadikan sesorang itu menjadi lebih tabah..lebih yakin..lebih mengenal diri...dikala itulah, keegoan menunduk malu dan hina!

Entry kali ni..ku titipkan buat insan yg sgt sempurna dimataku...kerana kupasti..kekurangan die adalah ujian buatku...dan kelebihan die adalah juga ujian buatku...kurangnya die...kesabaranku diuji...lebihnya die sifat cemburuku pula diuji...kusedar..bukan die yg perlu berubah..tetapi diri ini yg sgt ptt berubah!

Insan tersebut sgt memberi inpirasi kepadaku..kerana die seringkali mengajarku ke syurga abadi..membawaku mengenali yg esa...aku yg dulunya seorang yg alpa..kini alhamdulilah terasa dekat kepadanya...namun, dek keegoaan yg ada...seringkali berlaku sengketa..sungguh! aku sgt menyesali tindakan     ku mementingkan diri..

Buat die..selama mana kita tidak berhubung...tidakku nafikan..aku ternanti2...dlm usaha membiasakan diri..akhirnya aku dipertemukan dengan "kebahagiaan"...sungguh! janji allah itu pasti...walaupuan marah dan ego telah kering...tidak lagi meluap2 sperti sebelumnya.namun aku tetap mengambil keputusan untuk terus berdiam diri...agar ku dapat memberi ruang kepada die untuk belajar & tumpu kpd Exam...moga die tenang  disana!

Akhirkata, aku bahagia menghadapi ujian allah ini...walaupun aku kehilangan dua orang yg menyayangiku dlm 1 masa, namun ku yakin bahawa itu semua kerana kesilapan & kealpaan ku sehingga diuji sebegitu...ku redha & pasrah serta terus berdoa agar hati ini sentiasa dibimbing utk dkt kepada ALLAH..yg pasti doaku agar kesabaran & ketenangan sentiasa hidup didalam hati ini!

SALAM KEMAAFAN BUAT INSAN YANG AKU SAYANGI..SESUNGGUHNYA AKU MENYAYANGIMU KERANA ALLAH...TIDAK LEBIH DARI ITU! MAAFKAN AKU DAN UKIRLAH SENYUMAN DIBIBIRMU~~


x

No comments: